jueves, 5 de marzo de 2009


Com veieu començo el meu blog amb una imatge prou il·Lustrativa. Com totes, la interpretació és múltiple i encertada en molts cassos però la meva és prou concreta: realment les tecnologies estan tan presents a les nostres vides i, per tant, en l'educació que es molt difícil tenir éxit si no les domines?
Arrel de la conferència i de l'article de Marqués i Farrés, m'he adonat que seria una bogeria negar que estem envoltats de milers de milions d'artefactes (ja no només de noves tecnològies) i que com bé s'apuntava vivim en un sonambolisme tecnològic, és a dir, els artefactes estan allà i n'estem tant acostumants que ni els apreciem ni valorem la seva funció.
És per això que la resposta a la pregunta inicial, i sempre reservat-me el dret la opinió personal, és no. No cal dominar-les, ni tant sols cal entendre-les ni molt menys advertir-les. Les tecnologies, i els artefactes en sí, simplement hi són. Certament que hi ha un subjecte dins de cada objecte i que aquests estan provistos de valors, i preciament és per això que la seva utilitat rau en fer el procés d'ensenyament aprenentatge més senzill, més còmode i, obviament més efectiu.
Com bé s'explica en l'article, un llibre, ja és una tecnologia que,en el seu moment, es va considerar d'innovadora i que actualment és vista ta normal com respirar. És per això que cal redescriure el concepte de tecnologia en cada un de nosaltres per entendre que en referir-nos a tecnologia aplicada a l'educació no sempre es fa referècia a ordinadors, projectors, etc (que també cal tenir-los en compte) sinó a qualsevol objecte qe hagi estat disenyat per l'home per aconseguir fer més fàcil una tasca, en aquest cas, l'educactiva.

1 comentario:

  1. Esperem que, tot i reservar-te el dret a l'opinio personal, continuïs reflexionant al voltant de l'assignatura. Ànims!

    ResponderEliminar